bertenhenny2016.reismee.nl

VERSLAG 1

Door familie omstandigheden is het begin van de vakantie anders gelopen.

We beginnen ons verslag dus vanaf onze aankomst in Polen.

Donderdag 2 juni.

Vanmorgen vertrokken uit Radebeul bij Dresden. Na alweer en nacht met stortbuien en onweer. Als we opstaan lijken de paden op de camping meer op slootjes. Maar rond 9 uur gaat de zon een beetje schijnen. We volgen de autobaan tot Gorlitz vandaar over smalle wegen naar Karpacz een wintersport plaats. Blijkbaar een geliefd oord voor schoolreisjes. In Jelenia Gora een stadswandeling gemaakt. Het is nu erg klam en vochtig warm. Vandaar naar Jawor waar een prachtige houten Kerk is. De Kerk is een Unesco wereld erfgoed. Jammer dat de binnenkant niet kunt zien, alles is gesloten. Over een smalle kronkelende weg met haarspeldbochten naar de camping in Legnickie Pole. Na het eten nog even gewandeld er is hier een prachtig klooster met een kerk.

Vrijdag 3 juni,

Vroeg vertrokken op weg naar Wroclow. De camping ligt midden in de stad vlakbij een tramhalte. Even een kop koffie in de camper en daarna met de tram naar het centrum. Prachtige oude stad, veel mooie oude gebouwen. Er is een jaarmarkt aan de gang dus veel stalletjes met allemaal specialiteiten van Polen. Met een soort elektrisch golfkarretje een stadsrondrit gemaakt. Leuke student , kwam zelf uit de Oekraine. Hij wist veel te vertellen over de stad. Overal in de staat staan kleine Gnomen dat is een overblijfsel van het studenten protest in de 80ejaren.De Kerken zijn weer een en al pracht en praal. Weer terug op de camping eindelijk mooi weer om buiten te zitten. Tot onze verbazing wandelt Els ineens over de camping. Niets afgesproken, wij zouden eigenlijk al verder zijn, staan ze ineens voor je neus. Wel gezellig

Zaterdag 4 Juni,

Vanuit Wroclow binnen door naar Klodzko gereden. Een stadje met een prachtige burcht. Van daar uit op zoek naar het plaatsje Paczkow, Eva zij rechtsaf, maar wij vonden de weg te smal en zijn rechtdoor gegaan, toen liet ze ons kilometers omrijden, maar we kwamen wel door een heel leuk kuuroord in de bergen. Daar gestopt voor de lunch. Opole wilde we ook een bezoek brengen maar vanwege een protest demonstratie was er geen door komen aan in de stad. Onverrichter zaken maar doorgereden naar Krakau. Mooie groen stadscamping met bushalte voor de deur. Weer buiten kunnen eten,

Zondag 5 juni,

Als we opstaan is het al warm, heerlijk buiten kunnen ontbijten. Met de bus naar het centrum. Bij de Wawel worden we meteen aangesproken voor een stadstoer. Volgens de gids beter meteen i.v.m. een Dragon optocht in de stad om 12,00 uur. Toer gemaakt door de gedeelde Joodse en Roomse wijk. Een kerk bezocht daar was een H.Mis voor de 1e Heilige Communie, meisjes nog echt in bruidjes kleding. In de stad is het gigantisch druk, veel gezinnen met kleine kinderen. De kerken zijn niet te bezichtigen omdat er op zondag 7 H.Missen worden gehouden en er dus steeds een dienst aan de gang is. Als we de Wawel willen bezichtigen breekt er een onweersbui los. Daarna klaart het weer weer op en zitten we nog tot het donker wordt buiten,

Fred en Ingrid

Gelukkig hebben jullie nu goed weer. Wij hebben aan jullie gedacht (ivm al die regen en overstromingen).
Nogmaals, geniet jullie vakantie en veel mooi weer toegewenst.

Wijnand en jenny

Wat naar voor jullie de fam. omstandigheden. We hopen dat jullie toch een fijne vakantie mogen hebben. Els tegen komen zijn dat els en karel?We vinden het zo leuk om te lezen over polen, wij hebben er ook zoveel gezien, dus bekende plaatjes.Alleen wij waren er in de com. tijd, het zal nu wel gezelliger zijn. Wij konden toen zelfs niet door oost-Dtsland wij zijn toen via tjechie gegaan. Henny en Bert een hele fijne tijd en hartelijke groeten ook voor K en E van ons beiden. Jenny

bob en christine

Fijn iets van jullie te horen. Wij vonden het al heel erg lang stil maar begrijpen dat er omstandigheden waren voor vertrek. Wij hopen dat dit nu over is en jullie kunnen gaan genieten van een lekkere vakantie. Ik wist niet dat Polen zoveel moois had, maar ik ben er ook nooit geweest. Nou geniet er maar van en wat minder onweersbuien.
Gr. christine en bob

Miranda en co.

Wat vervelend zeg zo vlak voor vertrek familie omstandigheden. Ook wij vonden het erg lang stil dus goed om weer iets van jullie te horen. Hopelijk alsnog genieten van een fijne vakantie. Take care. Liefs van ons allemaal.