bertenhenny2016.reismee.nl

verslag 2

Maandag 6 juni,

Vanmorgen nog steeds zonnig maar niet meer zo warm. We nemen weer afscheid van Karel en Els die gisteren in Krakau opnieuw opdoken. Gelukkig stonden ze naast ons en heeft Els gisteren mijn was gered. Met de camper naar Wieliczka het zout mijnen complex. Je gaat heel erg veel trappen af naar beneden, eerst 60 van 7 treden en daarna steeds verder onder de grond, uiteindelijk kom je uit op 135 meter diepte. Heel interessant om te zien. Er zijn mooie kamers en zalen met beelden gemaakt uit zout. En de top is echt de ondergrondse Kathedraal, super mooi , nog nooit zo iets gezien. Terug omhoog ga je gelukkig met de lift, wij moesten met ons groepje wel eerst helemaal naar de andere kant van de mijn lopen om daar op de lift te stappen.

Na de lunch via binnenwegen doorgereden en naar alweer een dorpje met een onuitspreekbare naam Suchedniow . Camping aan leuk klein meertje, nog wel buiten kunnen eten maar met een vest aan.

Dinsdag 7 juni,

Vandaag hadden we een z.g.n. verplaatsingsdag

Vanuit Suchedniow naar Elblag gereden, via de snelweg, met heel veel opbrekingen,

Woensdag 8 juni,

we gingen vanuit ons dorpje naar Elblag in de buurt bij Gdansk. Om van daaruit een bezoek te brengen aan het kanaal met een heel speciaal systeem om boten te “sluizen”. Het hoogteverschil is te groot voor een sluis. Ze worden in een soort dok gevaren en dan met kabels omhoog getrokken. S, middags doorgereden Mikolajki in het hart van de Mazuren.

Als het morgen goed weer is blijven we hier om te fietsen, voorlopig stort regent het nu.

Donderdag 9 juni ,

Als we wakker worden schijnt gelukkig weer de zon, niet meer zo warm, maar lekker zonnig. Na het ontbijt, weer buiten, zijn we gaan fietsen. Eerst naar het dorpje voor een kop koffie op een terrasje. Toen via een onverharde weg naar het volgende meertje, Luknajno niet echt een dorpje, maar wel een restaurant met terras. Heerlijke pancake met verse vruchten gegeten. Morgen vertrekken we naar Litauwen.

Bram

Hallo Henny en Bert, het is weer een prettige ervaring om op deze manier wederom van jullie vakantie te mogen meegenieten. Het zet Polen voor mij weer eens op de kaart en wie weet wat nog meer. Prettige vakantie verder en t.z.t. gezond weer thuis

Hartelijke groet,
Bram

Arja van Die

Wat een belevenissen meer. Jullie maken wat mee in jullie leven.Prachtig.
Hier is het een rommeltje met het reorganiseren van de wijk. Waren in ons zijpad bezig en nu alles schuin achter ons. Het begin van de straat ligt vol platen op het gras en staan de apparaten 's nachts en in het weekend gestald. Het moet gebeuren, maar het is erg onrustig met dat lawaai.
Nog veel reisplezier.

Wijnand en Jenny

Geweldig jullie reisverhaal, echt smullen, vonden jullie het niet eng in die lift, ik wel hoor.
Maar zo prachtig om alles weer te zien .We genieten er steeds weer van. Kijken uit naar de volgende Heel veel reisplezier van ons beiden. Jenny.