bertenhenny2016.reismee.nl

VAN 16 TOT 21 JUNI

Donderdag 16 juni,

We zijn met de camper naar het dorpje gereden waar we gisteren op de fiets waren omgekeerd. Zijn hier weer op de fiets gestapt en hebben nu de rest van de eiland tour gereden. Gelukkig was het vandaag droog. Koffie gedronken op een terras en terug naar de camper. We verlaten met de veerboot het eiland en gaan dan op weg naar Letland. Ook in Litouwen hebben we weer prachtige compleet overbodige met EU subidie aangelegde rotondes gezien. Zien we tenminste tijdens onze reizen nog iets terug van onze belastingcenten. De camping vandaag is prachtig en ligt aan het strand. Na het eten nog even een strandwandeling gemaakt.

Vrijdag 17 juni,

We gaan fietsen in Liepaja, een leuk oud stadje, althans we hebben een poging daartoe gedaan. Niet te doen, je moet op het trottoir fietsen maar de mensen doen geen stap opzij, (lijkt wel of je bij Kinderdijk fietst). Stoep op stoep af en bijna zat ik onder een grote bus. We zijn koffie gaan drinken met Tiramisu gebak en hebben het fietsen opgegeven. In Jurkalne op een parking geluncht en daar was een prachtig strand. Wel steil naar beneden met een trap met 45 treden. De duinen waren een heel stuk weggeslagen. In Kuldiga, wat een verrassend heel leuk oud stadje is met schattige straatjes een rondwandeling gemaakt. Door naar de camping in Ventspils , waar het als we aankomen meteen begint te stortregenen, hopelijk morgen beter weer.

Zaterdag 18 juni,

Nee, het weer is er niet beter op geworden, het komt met bakken uit de hemel. Rondje gelopen in Ventspils, een leuk stadje met een koeien festival. Overal in de stad staan gekleurde koeien en ook prachtige bloemen. De hele dag regen en we gaan op zoek naar een camping. Dat viel niet mee, de eerste was gesloten, de tweede vonden we niks, bij n ummer drie was niemend te bekennen. Terug naar camping nr 2, die leek meer op een strafkamp uit het sovjet tijdperk dan op een camping en was ook nog heel duur. Maar we waren een beetje moe, dus vooruit en het is maar voor 1 nachtje.

Zondag 19 juni,

Op weg naar Riga, de hoofdstad van letland. De stad kon je niet inkomen vanwege een familie marathon dag. Je mocht wandelen, hardlopen of fietsen. Heel de stad stond op zijn kop. Maar een behulpzame agent wees ons uiteindelijk de weg naar de camping. Die stond vol, met Hollanders, 2 groepsreizen van de ANWB. Andere gasten stonden op de overflow, het eigenlijke tentenveld. Wel gezellig. Alleen wij stonden met de achterkant tegen het hek, van de security moesten de fietsen eraf, het rek opgeklapt en we moesten 1 meter naar voren. i.v.m. evt. diefstal.

Maandag 20 juni,

Riga bezocht, eerst de stadsrondrit gedaan en daarna rondgewandeld. Leuke stad, compact en schoon. Na de lunch het volgende traject van de stadsrondrit gedaan. Het was wel heel erg warm vandaag. Met de stadsbus terug naar de camping.

Dinsdag 21 juni,

Al om 7 uur gingen de eerste caravans van de Nederlandse groep al weg, heel de camping wakker. Het is een beetje druilerig weer nadat het de hele nacht heeft geregend. We verlaten Riga en gaan op weg naar Parnu in Estland. Leuke camping op fiets afstand van het dorpje, wat we meteen hebben bezocht.

Fred en Ingrid

Jammer dat het weer niet mee zit. Of het een troost is weet ik niet, maar hier is het weer niet veel beter! Hopelijk wordt het weer nog beter; het is hier de bekende Hollandse kwakkelzomer.
Fijn om te horen waar ons geld naar toe is gegaan en dat je er nog iets van hebt teruggezien. Toch nog blijven genieten (ondanks het weer). Groeten.

bob en christine

een beetje laat, maar toch nog even een berichtje. Leuke foto's weer en een goed verhaal. Wel jammer van het weer, maar ja daar storen jullie je meestal niet aan. Ik kan er niet zo goed tegen als het zo regent alle dagen. wij vieren vakantie in Nederland dit jaar ha,ha,ha wat een lekker weertje. Dat wordt aankomen want we gaan nu wat vaker uit eten e.d. Henny en Bert we wachten weer op jullie volgend verslag en hopen dan te lezen dat de zon alle dagen schijnt.
Groetjes